torsdag 3 februari 2011

Inte kär...

..men intresserad! Kan man inte jämföra det hela med AIDA-modellen (som används inom kommunikation: Attention, Interest, Desire, Action? Det brukar väl gå till lite så här:

Attention - Någon får ens uppmärksamhet, men man har inte bestämt sig riktigt än för vad man ska tycka om personen. Om man dejtar så bestämmer man sig ganska fort (iaf jag) om personen är tillräckligt intressant för att träffa igen.

Interest - När detta stadie är uppnått så blir det en andra dejt. Något med personen har fångat ens intresse. Det behöver inte vara utseendet (om det är det och kemi finns så leder det direkt till nästa steg).

Desire - Nu har man kommit så långt att man faktiskt vill ha personen rent fysiskt och då går man ganska raskt vidare till nästa steg som är:

Action! - Man gör något åt det hela dvs börjar hångla och hånglet leder ofta till sex.

Även fast jag nu redan är på sista stadiet så känns det som att jag mentalt är kvar på andra, har inte hängt med riktigt.

Jag träffade killen jag träffar nu för några år sen för första gången och var inte så intresserad då. Vi dejtade lite men det blev inte så mycket mer av det.

Nu träffades vi av en slump igen och har setts ett par gånger. Känns bättre den här gången. Framför allt är han lugnare och tryggare. Han pratar fortfarande alldeles för mycket och jag tokälskar inte hans dialekt, men igår sågs vi för tredje gången (det är något med tredje dejten = sex alltså!) och jag tänkte att nu får jag testa lite här, måste ju se om han kan kyssas - och det kunde han! Han var riktigt bra på det t.o.m, så det hela gick som det gick och han sov över. Det resulterade i en näst intill sömnlös natt för mig, och nej det var inte för att vi toknuppade hela natten utan för att jag ALDRIG kan sova med en ny person det första gångerna. Nästa gång får han fan lägga sig på soffan för som jag har mått idag, det är inte värt det!

Ja, det blir en nästa gång om jag får bestämma! Jag vet inte än vad för potential som finns här men ganska mycket talar för honom om man bara ser det logiskt utifrån. Dvs när det gäller kvalitéter och förutsättningar jag söker hos en ev pojkvän. Men det är på tok för tidigt att säga något om det där än. Jag måste landa och känna efter, haha det kan bli svårt att göra om vi ska ses igen och ha sex - vilket jag hoppas vi kommer göra snart!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar